Comandă setul AKUTOL, AICI

Vodafone, șacalii, boala și românul

De ce nu pricepem EXACT/RIGUROS ce-i de făcut în sistemul de asigurări de sănătate? Nici noi medicii, doi câte trei, nici pacienții disperați? Și de ce fiecare crede altceva?

Iacă de ce.

Fiindcă normele contractului anual pe care lucrăm, conțin peste PATRU SUTE de pagini. Aproape CINCI SUTE de pagini.

Și-i evident, atunci, că în PATRU/CINCI SUTE de pagini, vom greși, nu vom interpreta corect un paragraf, vom ști fiecare cadru medical partea lui nu și partea celuilalt etc…

E evident că fragmentul de la pagina 100 se va bate cap în cap cu cel de la pagina 312 și ambele se vor bate cap în cap cu Legea Circulației, sau normele din învățământ, sau regulile interne ale cutărei bănci, sau informațiile presei.

Iar interpretarea vreunui funcționar de la ghișeul CAS nu ne scutește nici de amenzi, pe noi medicii, nici de abuzuri – pe voi pacienții. Fiindcă el, funcționarul, când îți răspunde, el INTERPRETEAZĂ verbal, fără dovezi scrise, ceva ce, practic, NU poate fi interpretat la sigur. El, cumva, îți rezumă simplificat, atât cât poate și el bietul, dar asta nu te absolvă de vina care poate decurge din sutele de pagini care SUNT LEGE.

Iar acest stil supra – extra – legiferat vulnerabilizează TOTAL individul în fața șacalilor financiari ce își permit atacuri legale+protecție juridică beton. Și care, șacali, nici n-au un raport nemijlocit, empatic cu omul, ca medicii din sistem. Ei discută doar în scris, sau prin „apăsați tasta 3”, sau la tribunal. Ei sunt mamuți robotizați SF, siguri pe sine, nu oameni reali, ca să-i poți înduioșa, sau enerva.

Acest stil este prezent peste tot. De la multinaționala care te-a angajat și care îți cere bon de la farmacie când îi prezinți un concediu medical parafat de mine, (chit că n-are dreptul, dar tu temi să nu te dea afară și atunci cumperi de formă ceva ca să ai bon, deși eu NU ți-am prescris niciun medicament, am zis doar să stai la pat, cu regim, 3 zile), via cei cu curentul, băncile, până la firmele de telefonie.

Ca simplu cetățean fără pregătire juridică, am primit azi de la Vodafone, firma de telefonie cu care deja, de demult, am încheiat un contract pe zeci de pagini, semnând o oră. L-am semnat la vremea lui și, normal, n-am angajat o casă de avocatură ca să-mi interpreteze ce zice contractul cu Vodafone! Așadar, azi primesc un plic cu niște foi complicate pe care scrie așa- “Notificare privind modificarea contractului de servicii Vodafone”. Iuuui! Io-s bou la din astea. Nu știu. Or fi modificat în bine? În rău, pentru mine? Surpraiz.

În primul rând, e o modificare unilaterală, n-am cerut-o, nu m-au întrebat dacă vreau. În al doilea rând, îmi bagă-n text cuvinte gen Regulamentul de Roaming UE 532/2012 modificat și completat de Regulamentul nr 2016/2286, decizia ANCOM nr.1112/2017 privind stabilirea indicatorilor blabla…cearșafuri de text din ăsta… eu îmi mâncam oul fiert când deschideam plicul, rup din pâine, horror…

Noa. E FIX faza aia când tu ești cretinul, și ei dăștepții. Și n-ai de ales. Trebuie să recunoști:

-Da, Boss, ești bun! M-ai avut. Și nici măcar nu te pot băga-n mă-ta cu contractul tău cu tot, fiindcă și celelalte firme de telefonie, fix așa vor face, dar cu alte caractere. Și am nevoie mare de telefon mobil, ca să pot lucra. Așa că mă las violată, Boss!

EPILOG

Chestia e identică cu Contractul Cadru și normele de aplicare/2018 când tu ești asigurat bolnav, iar noi cei care te tratăm. Exact atâta cât ați citit voi, bolnavii, și ați armonizat cele 400-500 de pagini, (pagini pe care nici măcar noi, totalitatea medicilor români privați sau de stat, nu le știm armoniza măcar la 1/3), Exact atâta pricep și eu ce-mi oferă/sau îmi ia `napoi Vodafone. Adică nu pricep nimic. Mi se impune. Iar ca să pricep cu adevărat, ar trebui să opresc orice altă activitate, să mă „spesez” cu specialiști și să mă documentez RIGUROS, asumat, la ce se referă Vodafone în Notificarea de modificare de contract.

… Dar nu o fac. Trec mai departe și mă las total la mâna lor. Ca tine,  acela care mă citești acuma, nu?

Contractele cu toți ăștia sunt „take it or leave it”. Sigur, cu fericita diferență că eu mă uit atât la Notificarea Vodafone, cât și la Contractul Cadru+Norme de prestări servicii medicale, fără să fiu bolnavă…

By Published On: 6 iulie, 2018Categories: POVESTILE OTILIEIComentariile sunt închise pentru Vodafone, șacalii, boala și românul

Comandă setul AKUTOL, AICI


Laborator Analize

Arhive

Get more stuff

Subscribe to our mailing list and get interesting stuff and updates to your email inbox.

Thank you for subscribing.

Something went wrong.