Comandă setul AKUTOL, AICI

ACREDITAREA – o chestie anormală ÎN CONDIȚIILE DATE

Prologce scriu mai jos nu că n-ar putea fi și bine. Ar putea. Dar pe alți bani, în altă țară, cu alte bugete, cu altă bază de pornire, alți guvernanți, alte mafii, alte sate, alți Apuseni, alte Delte, alte Hășmașuri… Altminteri devine, în cel mai bun caz – țara arde (ȚARA CHIAR ARDE!) și baba se piaptănă. Sau, în cel mai rău caz, sinucidere. 

Să vă explic acum, în vorbe de om, ultima poveste cu ACREDITĂRILE cabinetelor și A.N.M.C.S., având ca scop declarat creșterea calității actului medical.

În josul articolului găsiți detaliile tehnice

Povestea a devenit lege.

Deci.

Ca să arătăm că lucrăm „conform standardelor”, s-a înființat o comisie=A.N.M.C.S. care ar trebui să adune de la noi tone (TONE!!) de acte, TONE de bani (vorbim de mii de euro per cabinet, nu sute de lei), ar trebui să ne viziteze periodic spre urmărire, monitorizare, să ne învețe ce-i de făcut ca să fie bine.

Dar, spre deosebire de calitatea reală pe care ați simți-o voi ca pacienți, această idee a guvernanților riscă să fie exclusiv o vacă de muls bani, cu o forța uriașă în mâna. S-au acreditat deja spitalele. Luni de acte, discuții, tabele, formulare, bani cu lopata (dar nu rupți din salariile medicilor angajați, ci din banii „generali” ai spitalului, or la medicul de familie s-ar intra direct în banii lui). În schimb, nu se simte practic, concret, nimic nou. Nimic mai bun. Doar că ai obținut cerfiticatul.

Aceasta-i povestea, pe scurt. Împotriva căreia ne-am încrâncenat să ripostăm!

Dacă eventual nu vi-e clar, zic așa:

-simțiți o evoluție evidentă în bine a spitalelor deja acreditate cu costuri uriașe?

-dacă eu rămân la vechii bani, (fiindcă țara nu mai are bani pentru medicii de familie), din ale cui bani+timp voi achita eu acreditarea? Hmm? Să vedem dacă vă prindeți. Ați ghicit. Da. Din ale voastre, ale bolnavilor, normal! Că din altă parte nu-i de unde. Vă vom taxa dublu, triplu, cât va trebui, ca să putem plăti firma care s-a înființat să vă protejeze… vom lipsi de la cabinete atât cât trebuie, ca să constuim dosarele.

Pentru fumusețea adevărului, hai să citim mai jos, zâmbind.

E normal ca în rahatul desăvârșit în care muncim, să ne apucăm de așa ceva?

Este ca și cum pe Gicu neras, flămând, pilit, l-ai condiționa să-și cumpere rapid un BMW, dacă vrea să capete ajutor social.

Aplicarea Legii 185/2017 presupune parcurgerea următoarelor etape:
1. Depunerea unei documentatii la A.N.M.C.S, ceea ce implică înscrierea și dovada de achitare a taxei de acreditare, o taxă al cărei cuantum este în prezent necunoscut.
2. Formarea și respectiv angajarea personalului cu atributii de management calificat.
3. Încheierea unui contract cu un furnizor de consultanță recunoscut de A.N.M.C.S .
4. Solicitarea evaluării – numai atunci cand unitatea evaluată indeplineste toate conditiile cerute de lege, inclusiv sa existe o structura de management al calitatii sau atributiile structurii sa fie indeplinite de reprezentant legal sau de persoane desemnate (angajati) de catre acesta care au absolvit cursul de management calitate A.N.M.C.S.
5. Activitatea de evaluare – este obligatoriu a se pune la dispozitia echipei de evaluare documentele necesare validarii informatiilor care confirma indeplinirea cerintelor din standardele de acreditare.
6. Presedintele A.N.M.C.S dispune reluarea procesului si incadrarea unitatii evaluate intr-o alta categorie de acreditare in urma analizei de catre structura raportului de evaluare.
7. În situația în care raportul de evaluare a fost pozitiv și unitatea acreditata, urmează următoarele etape:
– Monitorizarea, semnificând urmarirea conformitatii unitatii acreditate cu cerintele standardelor si cu alte prevederi legale pe toata perioada de valabilitate a acreditarii in etape succesive:
– Verificarea nivelului indicatorilor de monitorizare a acreditarii
– Eveniment advers
– Eveniment santinela/catastrofic
– Eveniment “Near miss”
– Vizita de monitorizare – la sediul unitatii
Monitorizarea se va efectua:
1. Anual – de catre RZM – raport intermediar de etapa de monitorizare (birou responsabil zonal)
2. Semestrial
3. Vizita inopinata – in orice moment pe durata acreditarii
4. Permanent a fenomenelor adverse aparute
5. Permanent
În situația în care în urma monitorizării se constata neconformitati se va întocmi planul de indeplinire a criteriilor (cerintelor) de monitorizare in maxim 3 luni de la comunicare – unitatea trebuie sa remedieze neconformitatile si sa transmita RZM masurile indeplinite – daca nu s-a indeplinit 75% se initiaza vizita de monitorizare (anuntata, minim 2 angajati A.N.M.C.S) efectuându-se un raport, în maxim 5 zile de la finalizarea vizitei.
Daca raportul final contine neconformitati neremediabile și in situatia indeplinirii a mai putin de 75% din grila de validare raportul final de etapa de monitorizare va propune initierea reevaluarii, ceea ce înseamnă reluarea integrală a procedurii.

By Published On: 6 decembrie, 2017Categories: EseuComentariile sunt închise pentru ACREDITAREA – o chestie anormală ÎN CONDIȚIILE DATE

Comandă setul AKUTOL, AICI


Laborator Analize

Arhive

Get more stuff

Subscribe to our mailing list and get interesting stuff and updates to your email inbox.

Thank you for subscribing.

Something went wrong.